Tuulemaa 12, Tallinn

601 6504

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Top

Kaili Nurk "Keeleline värvipimedus!""Keeleline ykskõiksus!""Keeleinstinkti tumenemine!""Keele unustamine!""Düsgraafia!"12. klassi skandeerimisega alustasime tänast emakeelepäeva koosviibimist.Kuulasime õpilaste ja õpetajate esituses, mida Johannes Aavik veel on eesti keele kohta öelnud ja milliseid uusi sõnu välja mõelnud.Kuulasime 10. klassi esituses ära kõik 297 sõna, mille hulgast ta lõpuks "veenma" välja valis. Meie oma pidu ei salvestanud, aga lavakunstikateedri üliõpilaste esitust võib kuulata siit: (kõnealused 297 sõnad algavad 25. minutil): KÖP. Keeleuuenduse lõpmatu kurv | Audioarhiiv | ERR Loodetavasti veendusid õpilased isegi, kui huvitav ja meloodiline või siis hoopis "tutetatetav" meie emakeel on. Mõtisklevad ehk vahel, kas R tundub

Lastevanemate kooli loeng ja praktilised harjutused meeltele toimuvad esmaspäeval, 13. märtsil kell 18-20 Tallinna Vabas Waldorfkoolis (Tuulemaa 12).  Meeltest räägib pika klassiõpetaja kogemusega õpetaja, praegune Eesti Vabade Waldorfkoolide ja -lasteaedade Ühenduse koordinaator Liivi Luhtaru-Paabo. Liivi Luhtaru-Paabo: Inimene on meeleline olend. Mida noorem on inimene, seda enam on ta välistele muljetele avatud. Meeltega tajutud muljed ja kogemused vormivad inimest tema arenguteel. Kuidas luua lapse arengut toetav keskkond, mis arvestab meeltega tajutavat ja selle mõju? Kui palju on inimesel meeli, mille abil ümbritsevast keskkonnast muljeid endasse vastu võtta?  Osalemistasu on annetuslik. Palume oma osalemisest teada anda registreerimisankeeti täites. Olete

Kooli astumise soovi korral tuleb esmalt täita eelregistreerimisankeet. Eelregistreerimine Vastuvõtt 1. klassi 1. klassi registreeritud lapsed kutsutakse veebruaris-märtsis-aprillis koos perega kooli vastuvõtuvestlusele, mille käigus tutvutakse eraldi vanematega ja lapsega ning hinnatakse lapse kooliküpsust. Põhikoolist Vastuvõtt 10. klassi Gümnaasiumi tutvumisharjutused  toimuvad neljapäeval, 16. märtsil kl 15-18 waldorfkoolide õpilastele;reedel, 17. märtsil kl 15-18 teiste koolide õpilastele. Kandidaatidel tuleb valmis olla eesti keeles näitama oma analüüsi-, mõtlemis- ja arutlemisoskust;inglise keeles suuliselt ning kirjalikult ennast iseloomustama;lahendama loogilist mõtlemist ja põhikoolis omandatud matemaatika alaseid teadmisi nõudvaid ülesandeid;ennast kunstiliste vahenditega iseloomustama-väljendama. Registreerunud kandidaatidele saadetakse täpsem info e-posti teel. Tutvumisharjutuste tulemuste põhjal antakse II vooru pääsenud noortele teada,

Kaili Nurk "Laps on kooliküps siis, kui ta on vähemalt korra kodust ära jooksnud." See huumoriga pooleks öeldud lause räägib lapse sotsiaalsest küpsusest. Et ennast koolis hästi tunda, peab laps tahtma olla suur ja iseseisev, valmis uuteks tundmatuteks olukordadeks, astuma neile vastu valdavalt põnevust, mitte hirmu tundes. Uudishimu ja soov maailma tundma õppida on iga areneva olevuse loomuses. Kooli (ja õieti kõikide ümbritsevate täiskasvanute) ülesanne on sellele uudishimule eakohaselt vastata. Üks levinumaid kooliküpsuse märke on loksuvad hambad. Hammastevahetusega lõpeb keha ümberkujundamise protsess, laps on oma päritud keha muutnud iseenda omaks. Piimahambad on

Neljapäeval, 16. veebruaril kl 18 ootame põhikooli lõpetajaid ja nende vanemaid Tallinna Vaba Waldorfkooli (Tuulemaa 12) tutvustavale õhtule.  Kavas on väike etteaste segakoorilt, näha saab õpilaste loodud kunsti ja epohhivihikuid ning "Maailma parima küla" makette. Noortele toimub 11. klassi juhatusel ringkäik koolimajas, mõned waldorfkoolile omased ühistegevused ja vestlusring, vanemaid ootavad vestlusringi õpetajad.Vestlusringi jaoks saab küsimusi ette saata siin.Gümnaasiumist Waldorfkoolides õppivaid noori ootame gümnaasiumi tutvumisharjutustele 16. märtsil, teiste koolide õpilasi 17. märtsil. Tutvumisharjutused toimuvad kl 15-18 graafiku alusel. Eelregistreerunud kandidaatidefga võetakse ühendust ja teatatakse nende aeg. Eelregistreerumine Oleme tänulikud, kui põhikooli õpilased täidavad 11. klassi õpilaste poolt

Waldorfkoolis algab koolipäev nn põhitunniga ehk peatunniga. Põhitund sellepärast, et hommik paneb aluse kogu päevale ja nii ka koolis on esimene tund alus järgnevale koolipäevale. Teine nimi hommikusel tunnil on peatund. Peatund sellepärast, et pea on hommikul värske, pole veel jõudnud palju muljeid vastu võtta. Pea abil me saame muljeid, kuuleme ja näeme, võtame mõtteid vastu, ja samuti võime ise vaadata, kuulata ja mõtelda. „Hommikul suus on ju kuld,“ ütleb luuletaja. Õpetajal on lootus, et lapse hommik ei alga televiisori vaatamise või arvutimängu jätkamisega, mis öösel pooleli jäi. See väsitab pead

Ootame põhikooli lõpetajaid koos vanematega Tallinna Vaba Waldorfkooli gümnaasiumit tutvustavale õhtule neljapäeval, 16. veebruaril kl 18. Kavas on väike kunstiline tervitus, näha saab õpilaste loodud kunsti ja epohhivihikuid ning integreeritud õppe projekti "Maailma parima küla" makette. Noortele toimub 11. klassi juhatusel ringkäik koolimajas, mõned waldorfkoolile omased ühistegevused ja vestlusring, vanemaid ootavad vestlusringi õpetajad.Vestlusringi jaoks saab küsimusi ette saata siin. Tallinna Vaba Waldorfkooli 11. klass ja õpetajate kolleegium Täiendav info: tallinn@waldorf.ee

Laupäeval, 11. veebruaril kl 12 ootame kooliga tutvuma põhikooliealisi lapsi ja nende vanemaid. Päev algab muusikalise tervituse ning ringkäiguga põhikooli klassiruumides ja pikapäevarühma ruumis. Kohtume klassiõpetajatega, saame teada, miks on iga klassi klassiruum erinevat värvi, millised on iga klassi peamised teemad ja eakohane meeleolu ning palju muud. Põhitunnis teeme õpetaja Pireti ja õpetaja Merle juhendamisel läbi lühendatud variandi I klassi põhitunnist. See tähendab, et laulame, plaksutame, hüppame, jookseme, hiilime - liigume rütmiliselt paljudel erinevatel viisidel, õppides sel moel eesti keelt, matemaatikat ja kauneid kunste. Lapsed õpivad tundma vasakut ja paremat poolt, tähelepanelikult

Tallinna Vaba Waldorfkool on kogukondlik kool Põhja-Tallinnas. Kool kuulub waldorfkoolide perre, kellel on sarnased kasvatus- ja õpetamispõhimõtted. Waldorfkoole on üle maailma 1720 (waldorflasteaedu ligi 2000).  Esimene waldorfkool loodi Saksamaal 1919. aastal. Saja aastaga on nii mõndagi ühiskonnas ja üldse maailmas muutunud. Elu, pigem tehnoloogia, on edasi arenenud ja mugavused samuti. Kas ja kuidas tolleaegne pedagoogika sobib tänasesse päeva? Rudolf Steiner andis eelmise sajandi algupoole ideed, põhimõtted, mille järgi kooli korraldada ja lapsi õpetada.  Need ei ole kõik originaalsed, aga lähtuvad ühest püüdlusest - luua kujunevatele inimestele võimalikult hea arengukeskond. Keskmes on noore inimese