Tuulemaa 12, Tallinn

601 6504

[wpdreams_ajaxsearchlite]

Top
a
  /  Gümnaasium   /  Karjäärinädal Tallinna Vabas Waldorfkoolis

Karjäärinädal Tallinna Vabas Waldorfkoolis

Vainsalu (XI klass) kuivpastell
Plakatil Saskia Vainsalu (XI klass) kuivpastell 2024

Tanja Grünvald

18.–22. märtsini toimus meie koolis karjäärinädal. Nädal oli tegevustest ja sündmustest pungil. Kui nooremad mõtlesid oma hobide peale ja said aimu, mis ametid olemas on, siis VI klass sai omal käel proovida legoklotsidest robotite ehitamist ja nende programmeerimist. Kuuldavasti olid lapsed innukad ja rahul. Ülaastme kõik klassid tegid läbi tööle kandideerimise töötoa. Töötoas mõtisklesid nad oma tugevuste üle ja ka selle üle, millist rolli nad unistuste tööna ette kujutavad. Praktiline intervjueerimine andis julgust edaspidisteks kandideerimisteks. Reedel aga andsid OÜ Brandem värbajad nõu CV vormistamiseks ja tööintervjuul käitumiseks.

Meie kooli vanemad aga rääkisid oma karjäärilugusid kolmel erineva valdkonna kohtumisel: kunstivaldkonna rõõmudest rääkisid Taavi Tulev, Andrei Kormašov, Okeiko ja Marge Laast, infotehnoloogiaga seotud karjäärivõimalusi jagasid Heiko Vainsalu, Toomas Lents, Tanel Koodi ja Valter Kungla ning meditsiinivaldkonna rõõmudest kõnelesid Krista Aren ja Jaanika Sass. Kõik kõnelejad panid südamele, et oma tööd tuleb kire ja tahtmisega teha. Kui seda pole, ei tule ka tulemust.

Boonusena loengutele said neli soovijat olla ka töövarjud kooli kokale. Kuna kolmapäev oli pannkoogipäev, vajasid sajad pannkoogid täitmist ja söögisaalidesse kandmist. XI klassi noormehed tundusid olevat väsinud, kuid rõõmsad.

Arutame koolis, kas karjäärinädal toimub ka edaspidi nädalase sündmusena või oleks parem jagada üksikud päevad kooliaasta peale ära.

Ülaastme noored karjäärinädalast

  • Huvitav oli kuulda, et ka inimesed, kes on oma alal väga tugevad, teevad vigu. Ebaõnnestumised ja nendest õppimine on kõiki puudutav teema. Vigu ei tohi karta, neid lausa peab tegema. See oli tore, andis julgust.
  • Sain mõtteid, millega tulevikus veel tegeleda võiksin. Midagi väikest kõrvalt teha. Sellest oli kasu.
  • Inimesed, kellel on erinevad vajadused, võivad töötada samas valdkonnas, kuid leiavad selle sees just omale sobiva koha. Tuleb edasi otsida, kui praegu tehtav ei sobi.
  • Kui ei käi ajaga kaasas, võivad ka enne oma ala tippu kuulunud inimesed jääda hammasrataste vahele. Kohe näha, milline kasu on lugemisest ja uurimisest.
  • On erialasid, kus on väga oluline olla meeskonnamängija ja on neid alasid, kus hoopis üksi süvenemine on sageli väga oluline.
  • Mitte midagi ei tasu teha ainult raha pärast, midagi peab ennast tegevuses ikkagi kõnetama ka. Aga samal ajal on oluline ka majanduslikult hakkama saada.
  • Alati ei pea olema kuskil kõrgkoolis eriala õppinud, saab ka teisiti, kuid tuleb ise ennast palju promoda ja olla aktiivne, nt oma tutvusringkonnas suhelda ja sots.meediasse postitada.
  • Mis mind kõnetas? Ma tahan ka ise oma töötunde sättida, mulle on vabadus oluline, samas on ka stabiilsus oluline; ma tahan katsetada enne, kui väidan, et see on mu elutöö.
  • Oskused, mida tasub arendada ja millest on üldiselt väga palju kasu – meeskonnatööoskus, suhtlusoskus, keeleoskus
  • Ma sain aru, et alati ei ole vaja või ei saa õppida omale huvitavat just ülikoolis, aga peab teadma, mis mind huvitav ja seda järgima. Ma kuulasin ja sain aru, miks ülikool on väga vajalik.
  • Kõigist kohtumistest jäi üldiselt meelde, et oma elukutset tuleb armastada, muidu ei jõua kaugele ja igal erialal töötavad eelkõige INIMESED.
  • Karjäärkohtumiste valdkonnad mind otseselt ei kõnetanud, kuid sellest polnud midagi, sest siin oli hoopis muu point sees. Hakkasin mõtlema üldiselt karjääriteest, et millised ootamatud muutused võivad ette tulla, teadmiste hankimisest, eesmärkide poole püüdlemisest, enda avatuna hoidmisest, muretsemise mõttetusest ja siis jõudsin sinnani ka, kuidas mina tulevikus oma lapsi kasvatama hakkan.

Veel karjäärinädala tegemisi

I klass sai teada, et on olemas sellised kummalised ametid nagu: pilvelõhkujate aknapesija, dinosauruste tolmupühkija, kalaloendaja, maolüpsja, mõratäitja, inimeste rongi lükkaja, küünelaki nimetuste väljamõtleja, mänguasjade lõhkuja, liuradade testija, elukutseline magaja, kilpkonna jalutaja, järjekorras seisja, laisikute lapsehoidja.

III klassis mängitud vahvad rollimängudest said nauditavad minietendused.

VI ja VII klassis käis oma tööst rääkimas veebikonstaabel Pavel Prokopenko, kellega koos korrati aruka veebikasutamise põhitõdesid.

IX klassis oli karjäärinädala külaliseks tele- ja filmiprodutsent Kaspar Kaljas.

Loreta isa Kaspari elukutsevalikut mõjutasid oluliselt kuulajate vanuses tehtud otsus meediaklassi astuda ja kooliaegne hobi – Kullo filmiringis osalemine.

Saime teada, kuidas näeb välja inimese töö, kelle ülesandeks on leida vahendid lugude jutustamiseks ning milliseid omadusi, teadmisi ja oskuseid selle ameti jaoks arendada tuleb.

Oma värvikast ja vahvast karjäärist rääkides rõhutas Kaspar uudishimu, suhtumise ja enda aktiivse panustamise tähtsust ning tõi välja, millised üldoskused on teda elus edasi aidanud. 

  • Julge küsida. Ei pea kartma, et jätad rumala mulje – inimesed ei eeldagi, et sa kõike juba tead ja oskad. Kui asjaosalised omavahel ei suhtle, võib tekkida arusaamatusi.
  • Kui on palju asju, mida on vaja teha, siis ära jää muretsema, vaid hakka pigem vaikselt kuskilt pihta.
  • Ära takerdu probleemi, hakka lahendusi otsima.
  • Hea koostöö- ja suhtlemisoskus mängivad elus olulist rolli.
  • Tähtsal kohal on meelestatus ja suhtumine igapäevaellu, kooli, töösse, aga ka inimestesse ning iseendasse.
  • Proovi teha iga päev midagi, mis aitaks sul muuta  järgmise päeva grammi võrra paremaks.

Suur tänu Tanjale, kõigile esinejatele ja korraldajatele!

Post a Comment